Tulen ja jään laulu -sarjan kuvaaminen tv-sarjaksi innostaa minua kovin, vaikka samalla olen skeptinen. Sarjaa lukiessani minulle on muodostunut hyvin vahva visuaalinen kuva tapahtumaympäristöstä ja henkilöhahmoista. Haluan säilyttää tuon oman kuvani. Kirjoja lukiessa mielikuvituksella ei ole rajoja, vaan hahmot muodostuu päässä juuri omanlaisiksi. Se on kirjallisuuden suuri anti; mielikuvien vapaus. Kirjojen sovittaminen elokuviksi ja tv-sarjoiksi on lähes aina epäonnistunut. Ehkä Taru Sormusten Herrasta onnistui, mutta juurikaan muut eivät ole onnistuneet. Pidän Harry Potter -elokuvista, mutta elokuvahahmot eivät vastaa niitä mielikuvia, jotka minulle muodostui kun kirjoja luin. Onneksi olen aika pitkälle pystynyt säilyttämään omat mielikuvani... en todellakaan näe Daniel Radcliffea edessäni kun luen Harrysta.

Toivon, että jos/kun A Game of Thrones vihdoin päätyy kuvaruudulle, olen yhtä onnekas mielikuvieni säilyttämisessä. Rakastan omaa Daenerystani ja Tyrionia, enkä halua ketään kiiltokuvapoikaa esittämään Jon Nietosta. Aryan kapinallisuutta ei saa tuhota kiltinnäköisellä pikkutyttöhahmolla.

Peloista ja epäilyksistä huolimatta, kaikki AGoT-tv-sarjaan liittyvä kiehtoo ja minulla on toistaiseksi vakaa usko, että HBO, Benioff ja Weiss sekä George R.R. Martin tekevät kaikkensa, että sarjasta tulee hyvä ja uskollinen kirjoille.

Lähetin tullille tänään kysymyksen saanko tilata Suomeen miekan ja millaisin kustannuksin (lupa- ja tullimaksut). Enpä olisi vähän aikaa sitten uskonut moista tekeväni, mutta sitä sattuu ja tapahtuu. Odotan vastausta. Ai niin, se miekka liittyy tietenkin Jon Nietokseen... ;)