Elokuu oli niin kiireinen kaikkinensa, että en saanut luettua lukulistallani olevia kirjoja. Jospa syyskuussa olisi enemmän aikaa (niinpä varmaan). Minulla on ollut käynnissä jo useamman kuukauden ns. kirjastoni uudelleen organisointi. Tilaa on liian vähän siihen nähden kuinka paljon kirjoja haluaisin hankkia (oman tilansa vievät elokuva-dvd:t ja LP-levykokoelmani). Nyt olen vihdoin saanut viimeisen sopivan kokoisen hyllykön ja tällä hetkellä pinoissa olevat kirjat siirtyvät lähiaikoina lattialta ja pöytien päältä aakkosjärjestykseen (kirjailijan mukaan) hyllyille. Se vaan vaatii koko satsin uudelleen järjestämistä. 

Olen osittain siirtynyt e-kirjojen hankintoihin tuon tilanpuutteen vuoksi, mutta e-kirja ei tunnu ja tuoksu samalta kuin oikea paperinen kirja. Niitä tosin mahtuu kovalevylle enemmän kuin yhteenkään huoneeseeni. Tavallisia kirjoja minulla on noin 700. E-kirjoja en jaksa laskea erikseen, osa on novelleja, mutta tiedostoja on paljon. Äänikirjojakin on kymmenkunta, mutta ne minulla on kaikki myös paperiversiona. Joskus harmittaa, että annoin pois lapsuuteni ja teini-iän kirjat, kun muutin pois kotoa aikoinaan.

Vaikka minulla noita teoksia löytyy itseltänikin, niin silti olin tipahtaa sohvalta kun näin kuvat Neil Gaimanin kirjastosta. Se on kirjojen ystävien karkkikauppa. Aivan uskomaton, ja kyseessä on vain hänen alakerran kirjastonsa. 

Katsokaa itse tätä ihanuutta!

Näissä merkeissä siis syyskuu alkoi. Syksyn kirjajulkaisujen joukossa ei ole kovin montaa minua kiinnostavaa kirjaa. Muutamaa kuitenkin odotan ihan innolla. Kirjava julkaissee Joe Abercrombien The Blade Itselfin suomennoksen "Ase itse" lokakuun lopulla. Robert Jordanin jäämistöistä Brandon Sandersonin kirjoittama Ajan pyörä -sarjan seuraava osa The Gathering Storm ilmestyy niin ikään lokakuun lopulla. Vaskikirjoilta on tulossa Michael Moorcock -suomennos Katso ihmistä tässä kuussa ja David Anthony Durhamin The Other Lands ilmestyy parin viikon sisään.